دود سیگار کودکان آسمی را بستری میکند
محققان می گویند روش سنجش کوتینین می تواند برای توقف سیگار کشیدن مفید واقع شود و همچنین احتمال بستری شدن مجدد کودکان آسمی را در بیمارستان کم کند. کودکان آسمی در معرض دود سیگار، دو برابر بستری می شوند محققان می گویند 17 درصد کودکان مورد بررسی در این تحقیق طی یک سال مجددا بستری شدند. اگرچه میزان تماس با تنباکو در کودکان توسط والدین و مراقبین آن ها 1/35 درصد بیان شده بود، ولی محققان دریافتند که سنجش خون و بزاق دهان به ترتیب 1/56 درصد و 6/79 درصد تماس را نشان دادند. این بررسی معلوم کرد کودکان آسمی که در معرض دود سیگار والدین و اطرافیان قرار می گیرند، دو برابر همسالان خود که در معرض دود سیگار نبوده اند، طی یک سال مجددا در بیمارستان بستری می شوند. دکتر کان می گویند: «این روش برای تعیین میزان تماس با دود سیگار می تواند در اقدامات مداخله ای خاص در والدین این کودکان قبل از مرخصی آن ها از بیمارستان مورد استفاده قرار بگیرد. مداخلات متعدد شامل مشاوره با والدین و تماس با پزشک اولیه می تواند در این بررسی بالینی استفاده شود». این گروه تحقیقاتی همچنین در حال بررسی رابطه آلودگی هوای ناشی از دود خودروها با بستری شدن بیماران آسمی در بیمارستان می باشند.